Google Reklam Maliyetleri Nasıl Düşürülür?
Reklam Oluşturma Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Reklam Amacının Belirlenmesi
Reklamlarınıza başlamadan önce hedeflerinizi ve reklam amaçlarınızı tam olarak belirlemeniz gerekmektedir. Amacınız sitenize gelen ziyaretçi sayısını arttırmak ise, en çok ziyaretçi çeken anahtar kelimeleri tespit ederek bunlara yönelebilirsiniz.
Amacınız müşteri ise dönüşüm ve satış amaçlı kullanıcıyı satın almaya, rezervasyon yapma, arama gerçekleştirme vb. aksiyona geçirici reklam metinleri, anahtar kelimeler ve bannerlar kullanılmalıdır.
Reklamın yönleneceği sitede reklamda verilen mesaja uygun içerik bulunması, hemen çıkma oranı düşüreceği ve güvenirliği artıracağı gibi satın almayı giden süreci kısaltacaktır.
Hedef Kitle Analizi
Reklam oluşturmadan önce reklam göstereceğiniz hedef kitleyi detaylı olarak bilmek ve anlamak yanlış kitleye reklam göstermenize engel olacağı için reklam maliyetlerinizi de düşürecektir. Reklam göstereceğiniz hedef kitleyi belirleyebileceğiniz gibi reklamınızın gösterilmesini istemediğiniz kullanıcıları da negatife alarak hedeflediğiniz kullanıcılara daha uygun maliyetlerle reklamlarınızı gösterebilirsiniz.
Rakip Analizi
Dijital Platformlarda reklam verenlerin dikkat etmesi ve özenle araştırması gereken en önemli konu rakip araştırmasıdır.
Reklam verenler, reklam kampanyası oluşturmadan önce arama ağı reklamlarını incelerek rakiplerini,rakip reklam modellerini ve organik arama sonuçlarını analiz ederek reklam kurgusu oluşturmalıdır. Böylece hangi anahtar kelimelerin kullanılması gerektiğini, tıklama başı maliyetinin ne olacağını öngörerek, doğru reklam kurgusu oluşturabilirler.
Aşağıda ayakkabı kategorisinde reklam vermek isteyen bir reklam verenin, rakip araştırma sonuçları verilmiştir.
Reklamlarda Etkili Başlıklar Kullanmak
Reklamlar için oluşturduğunuz başlık ve açıklama metinlerinde istisnasız bir şekilde anahtar kelimeleri kullanmanız gerekmektedir. En önemlisi de başlık ve açılama kısımlarında kullandığınız reklam metinlerinin, reklamı yönlendirdiğiniz siteyle alakalı olmasıdır.
Kullanıcılar aradığı sonuca uygun metni görmediği takdirde, sitenizi hemen terk edeceklerdir. Bu da hemen çıkma oranınızın yükselteceği gibi kalite puanınızı da düşürecektir.
Kalite Puanı Arttırmak
Yayınladığınız reklamlardan yüksek dönüşüm sağlayabilmeniz için Google Ads kalite puanınızın yüksek olması gerekir. Kalite puanı, reklam grubunuzda yer alan her anahtar kelime için 1-10 arasında bir değerle belirlenen reklamın alaka düzeyini ölçümleyen bir puandır. Kalite puanı reklamlarınızın konumunu ve her bir tıklama için ne kadar ödeyeceğinizi belirler.
Kalite puanınız ne kadar yüksek olursa, reklamlar için verdiğiniz teklif düşük olsa da üst sıralarda yer alabilirsiniz. Kalite puanınızı artırabileceğimiz birçok metrik vardır. Kalite puanını artırmak, reklamlarınızın üst sıralarda gösterilmesini sağlayacağı gibi tıklama başı maliyetlerini düşürecektir.
En önemlisi ise web sitenizin SEO denetiminin doğru bir şekilde yapılmış olması gerekmektedir.